Albert Mertz
24. aug. 1974
Glænø 24-8-74.
Gennemgang af de sidste forsøg.
1. “R+B” pornofoto.
Forsøg på at sammenstille et virkelighedselement (porno + foto) med den rent kunstneriske proposition for derved at demonstrerer at det er to forskellige elementer.
__________
1. “R+B” pornofoto.
Forsøg på at sammenstille et virkelighedselement (porno + foto) med den rent kunstneriske proposition for derved at demonstrerer at det er to forskellige elementer.
__________
2. To kvadrater med hver sin farve – (Filtpen). Forsøg på en varieret placering af strukturen i forhold til bemalingsfladestrukturen.
Hvornår er dette forhold mest logisk d.v.s klarlægger bemalingsfladens karakter i forhold til bemalingsfladeområdet (f.eks understregning af forskellen).
Forsøg på at opnå næsten det farveløse – ved ustandselige overmalinger.
___________
Hvornår er dette forhold mest logisk d.v.s klarlægger bemalingsfladens karakter i forhold til bemalingsfladeområdet (f.eks understregning af forskellen).
Forsøg på at opnå næsten det farveløse – ved ustandselige overmalinger.
___________
3. Farvekridt – samme forsøg som 2.
___________
___________
4. Flere (1-2-3-) forskelligt proportionerede “R+B” på hvid flade. Forsøg på at aktiviserer den hvide fladestruktur ved hjælp af “R+B” strukturernes placering i forhold til fladens figur og areal – rum udstrækning. Dette forsøg er uheldigvis ved sin billedvirkning – figurer komponeret i forhold til en billedflade falsk expressivitet i det fladen lukkes.
4. “R+B” placeret på ugebladsside.
Forsøg på at annullerer ugebladsbilledet ved hjælp af “R+B” og at demonstrerer forskellen mellem de to elementer – kunst – virkelighed.
4. “R+B” placeret på ugebladsside.
Forsøg på at annullerer ugebladsbilledet ved hjælp af “R+B” og at demonstrerer forskellen mellem de to elementer – kunst – virkelighed.