Albert Mertz
22. May. 1972
22-5-72
Dogmatisk bliver det, og altfor tæt paa Daniel Buren, Mosset, Torino og Risoti, hvis der insisteres paa repetitionen.
Farverne - Rød + Blaa – strukturen to kvadrater dannende et rektangel skal hele tiden fastholdes, men udover dette er der intet som taler for at man ikke kan varierer farverne i mellem – lys – mørk – kold – varm – saa længe de ikke overskrider deres identitetsgrænse (f.eks den røde maa ikke blive lyserød den blaa ikke lyseblaa – de maa ikke blive rødviolet eller blaaviolet - o.s.v)
Ligeledes kan man i et vist omfang anvende stoflighed i farvematerialet skinnende – mat – grov – glat – o.s.v størrelse – stort smaat og hvad der ligger derimellem kan varieres. Placeringen – hængende paa væggen – liggende paa gulvet – staaende, hængende i rummet – o.s.v er ogsaa variationsmuligheder der kan komme i betragtning. Det væsentlige maa være at man hele tiden holder sig indenfor dette stærkt begrænsede omraade der udgøres af anvendelsen af det røde og det blaa kvadrat.
Farverne - Rød + Blaa – strukturen to kvadrater dannende et rektangel skal hele tiden fastholdes, men udover dette er der intet som taler for at man ikke kan varierer farverne i mellem – lys – mørk – kold – varm – saa længe de ikke overskrider deres identitetsgrænse (f.eks den røde maa ikke blive lyserød den blaa ikke lyseblaa – de maa ikke blive rødviolet eller blaaviolet - o.s.v)
Ligeledes kan man i et vist omfang anvende stoflighed i farvematerialet skinnende – mat – grov – glat – o.s.v størrelse – stort smaat og hvad der ligger derimellem kan varieres. Placeringen – hængende paa væggen – liggende paa gulvet – staaende, hængende i rummet – o.s.v er ogsaa variationsmuligheder der kan komme i betragtning. Det væsentlige maa være at man hele tiden holder sig indenfor dette stærkt begrænsede omraade der udgøres af anvendelsen af det røde og det blaa kvadrat.